Depresja – to się leczy

Leczenie deprsji Warszawa – gdzie się leczyć

Jeszcze nie tak dawno temu nikt nie słyszał o depresji, a jeśli ktoś miewał zły nastrój dłuższy czas, mówiło się o nim, że jest melancholikiem. Dzisiaj pojęcie to oraz samo zjawisko jest już doskonale znane i przede wszystkim wiadomo, że nie jest to żadna fanaberia, jak niektórzy skłonni są przypuszczać, czy też wymysł osób, które nie mają co z sobą zrobić, ale prawdziwa choroba (patrz: leczenie depresji Warszawa), poważna, mogąca mieć bardzo złe skutki oraz wymagająca leczenia. Jeśli ktoś naprawdę ma depresję, prawie zawsze można uznać, że sama nie przejdzie jak zwykła chandra, konieczne jest leczenie.

Oczywiście chorobę taką dość ciężko jest zdiagnozować, nie jest to przypadłość, którą bada się, analizując krew czy inne parametry. Jest to schorzenie duszy, które zdiagnozować może tylko psycholog albo psychoterapeuta, wizyta u takiego specjalisty jest więc konieczna. Tylko to pozwala wyrwać się z depresji i warto podjąć leczenie odpowiednio wcześnie. Mimo iż jest to choroba dotykająca psychiki, a nie ciała, odbija się też bardzo mocno na kondycji fizycznej człowieka, dlatego jeśli stan taki się przedłuża, może poczynić w organizmie znacznie spustoszenia. Każdy inaczej przeżywa depresję, ale typowymi objawami tej choroby są, prócz złego samopoczucia, także zaburzenia snu oraz łaknienia – nadmierna senność albo bezsenność i brak apetytu (czasem przeplatany napadami głodu), dlatego na negatywne tego skutki dla ciała nie trzeba długo czekać.

Najgorsze jednak dla większości chorych są skutki psychologiczne. Depresja w konsekwencji często prowadzi do prób samobójczych i samobójstw, nierzadko jest też przyczyną sięgania po uzależniające używki. Człowiek dotknięty tą chorobą ma bardzo niską samoocenę, nie ma energii, nie chce mu się żyć. Próby podejmowane przez bliskich, takie jak wyciąganie gdzieś tej osoby, próby pocieszenia czy zajęcia czymś, zwykle nie przynoszą skutków. Pomóc może tylko fachowa psychoterapia, często wspomagana przepisanymi przez lekarza lekami. Wychodzenie z depresji nie jest łatwe, zwłaszcza jeśli problem jest mocno nasilony, ale najważniejsze jest, by zrobić pierwszy krok – zdać sobie sprawę, że cierpi się właśnie na tę chorobę, a potem wybrać się do lekarza, by to potwierdzić oraz niezwłocznie rozpocząć leczenie.

depresja

Im wcześniej się to zrobi, tym lepiej, pozytywne skutki można będzie zobaczyć już po niedługim czasie. Sięganie po leki poprawiające humor na własną rękę nie jest rozwiązaniem, z depresji nie można wyleczyć się samemu i bardzo rzadko mija ona sama, nawet jeśli pojawiła się bez żadnego konkretnego powodu.

Szybki Kontakt

Psycholog psychoterapeuta Warszawa